tiistai 30. heinäkuuta 2013

A BEAUTIFUL BODY

Minttu, MAMI GO GO-blogin takaa oli rohkea ja latasi itsestään kuvan blogiinsa, paljastaen mitä raskaus ja synnytys on saanut hänelle aikaan ja haastoi meidät muut mukaan.
Haastehan sai alunperin alkunsa tästä, jonka tarkoituksena olisi saada jokainen nainen ymmärtämään, että heidän vartalonsa ovat kauniita, olivat ne sitten kuinka raidoitettuja taikka löysiä, idea on siinä, että vartalo muuttuu kun se saa jotain ainutlaatuista aikasiksi ja jokaisen tulisi olla ylpeä omasta kropastaan !

Haasteen myötä olen nähnyt mitä upeampia naisia, upeineen vartaloineen ja tarinoineen. Muiden tarinat ja kuvat ovat tuoneet minulle itselleni paljon enemmän rohkeutta ja samalla ne ovat auttaneet minua hyväksymään omaa vartaloani.

Nyt on minun tarinani vuoro.

Olen aina ollut pienikokoinen, paino aina alle 55kg ja vaatteet kuin vaatteet vain sujahti päälle. Olen aina pitänyt siitä pikkuvartalosta joka minulla oli, huom, OLI.
Raskauden aikana vartaloni muuttui. Painoa tuli lisää ja siirryttiin uusille kymmenyksille, mikä järkytti kamalasti ja sen myötä aloin huomaamaan, että täytyy alkaa ostaa isompia vaatteita äitiysvaatteiden lisäksi. Muut eivät huomanneet painon nousuani ja sanoivatkin, että kesällä taas mahdun vanhoihin vaatteisiini.

Mutta kas, näin ei käynytkään.

Kamala pettymys. Lantio leveni niin hurjasti, ettei farkut, joita pidin vielä ennen raskautta, mahtuneet enää kiinni. Paidat eivät istuneet päälle. Vaatekokoni kasvoi melkeinpä kahdella. Näytin omasta mielestäni ihan kamalalta. Vatsa vain löllyi, tein mitä tahansa. En ollut yhtään tyytyväinen itseeni ja tunsin epäonnistuneeni.





Tässä se nyt olisi. 

Kaksi päivää vajaa kaksi kuukautta synnytyksestä. Löysän mahan ja hyllyvien reisien lisäksi sain vielä sektioarven. Raskausarvilta vältyin, tai no muutama löysi tiensä vasempaan kylkeeni, mutta ei sen enempää.

Tämän haasteen myötä aloin katsoa itseäni positiivisemmin. Eihän tuo vartalo nyt niin kauhean näköinen ole. Eihän? Mutta totuus on, että raskaus muovasi minusta naisen. En ole enää henkisesti mikään teinityttönen. Miksi minun pitäisi olla fyysisesti sellainen? Jokainen nainen on kaunis. Jokainen vartalo on kaunis, vaikka sitä ei itse uskoisikaan, kun omasta on kyse.

Enää en ole tyttö.

Olen nainen.

Olen Äiti. Äiti saakin olla vähän pehmoisempi! 


Love,
Claudia

6 kommenttia: